Szia! Üdvözlünk a PILÓTAPORTÁL-on!!! - Ahol mindig kék az ég!
Pilótaportál

Vissza a főoldalra!

     
Pilótaportál hírek

 

Fontos szerkesztői üzenet!

Könyvajánló: Repülj velem!

Most járok itt először!

Hány éves az agyad?

Mindennapi környezetvédelem! 

További hírek! 

***

Relaxációs hatású videót találsz a lap alján!Megoszthatod szállástippedet másokkal, vagy ajánlhatsz könyvet! Várjuk szavazatodat aktuális témánkban, és fényképedet a lap alján lévő vendégkönyvünkbe! A főoldal alján napi vallásos gondolatokat találsz!

Ha elsőkézből szeretnéd megkapni a híreket, felíratkozhatsz hírlevéllistánkra!

***

Legutolsó frissítés 2013. december 2-án!

 
 
 
 

 

     
Általános hírek
     
Partnerek

Budapest Approach 129.7 ÉLŐBEN!

Repülőszimulátor.hu

REPÜLŐSZIMULÁTOR.HU

     
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
     
Vendégkönyv

 

 

     
Képgaléria
     
Metar, TAF

 Weather Underground

Hogy mi??

     
Keresés

Google

     
Repülőtéri webkamerák
     
Videók
     
Szótár

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
WSPR
PageRank Kereső optimalizálás

IP

látogató olvassa a lapot.

     
Felhőatlasz

 

changing_colors.gif - (1K)

     
Rólam
     
Napi evangélium

     
Látogatók száma
Indulás: 2007-11-02
     
Legfrissebb hírek
Legfrissebb hírek : 2010-ben startolhat Magyarország első fapados repülőtere

2010-ben startolhat Magyarország első fapados repülőtere

Menedzsment fórum  2008.03.08. 10:20

Bő két év múlva nyithatja meg kapuit a fejlesztői által az első klasszikus hazai fapados repülőtérként aposztrofált légikikötő a Veszprém melletti Szentkirályszabadján. A Frankfurt-Hahn példáját követni kívánó létesítmény nem a sármelléki FlyBalatonnak, hanem Ferihegy 1-nek szeretne konkurenciát támasztani, azaz a Wizz Airt és a Ryanairt csábítaná el, tudta meg az mfor.hu. Megeshet azonban, hogy Szentkirályszabadját beelőzi a Székesfehérvár melletti börgöndi repülőtér, amelynek átadását 2009-re tervezik.

A jelenlegi tervek szerint 2010 március végétől már a fapados légitársaságok járatait is fogadni képes állapotba kerül az egykori katonai repülőtér Szentkirályszabadján, jelentette be keddi sajtótájékozatóján Kárpáti Zoltán, a légikikötőt üzemeltető BudaWest Airport Zrt. igazgatósági tagja.

3,5 milliárdból újul meg a reptér


A szakember az mfor.hu kérdésére elmondta: a nyitásig összesen 3,5 milliárd forint értékű beruházásra van szükség a területen, amit a cég  uniós és önkormányzati támogatás nélkül, kizárólag saját pénzügyi konstrukciói segítségével fedez majd.

Ennek keretében 2010 tavaszáig  felújítják az élettartamán már jócskán túllévő fel- és leszállópályát, valamint az irányítótornyot, emellett megépítik az utasterminált és a forgalmi előteret.
Konferencia a repülőterekről

Többek között az "alternatív repülőterek kontra Budapest" kérdés is szóba kerül majd a DHL március 19-én sorra kerülő logisztikai konferenciáján Budapesten. A témában Gubicza Ágoston, a sármelléki FlyBalaton repülőtér ügyvezetője, Czéh István, a debreceni repülőtér ügyvezetője és Stephan Schattney, a Budapest Airport repülőtér-fejlesztési igazgatója fog előadást tartani.

A fejlesztés újabb üteme 2010-ben indul el: ekkor kezdik építeni az oktatóközpontot és technológia parkot is magában foglaló BudaWest Business Parkot. Szintén ekkor látnak hozzá egy szálloda, egy konferenciaközpont, egy parkolóház, egy repülőmúzeum és egy logisztikai park létrehozásához. 2013-tól pedig egy kereskedelmi és szórakoztató központ is létesül majd a légikikötő mellett. Kárpáti Zoltán szerint ezek a fejlesztések összesen 12-15 milliárd forintos beruházást igényelnek majd.

Késik az engedély

Ami a fenti céldátumok tarthatóságát illeti, a repülőtérnek a beruházás kezdésének alapját jelentő, úgynevezett rendezési terv elfogadásától számított két éven belül meg kell kezdenie az üzemelést. A sajtótájékoztatón még az hangzott el, hogy Szentkirályszabadja, illetve Veszprém önkormányzata várhatóan az általuk előzetesen vállalt határidőig, azaz idén március végéig rábólint a szabályozási tervre.

Nemzetközi háttérrel

Az angol, amerikai és magyar befektetők tulajdonában lévő BudaWest Airport 2006-ban pályázat útján, 1,2 milliárd forintért vásárolta meg a korábban katonai kézben lévő légikikötő 450 hektáros területét és a rajta lévő ingatlanokat. A cég kimondottan a repülőtér fejlesztése céljából jött létre 240 millió forintos alaptőkével.

Kárpáti Zoltán azonban érdeklődésünkre elmondta: az önkormányzatok már jelezték, hogy ezt a határidőt nem tudják tartani, és hat hónapos csúszásra lehet számítani. A szakember azonban reméli, hogy a repülőteret ennek ellenére is sikerül majd a tervezett időpontban megnyitni.

Frankfurt-Hahn példáját követnék

Amennyiben így lesz, akkor a légikikötőben az első évben már 50-60 ezer utas fordulhat majd meg, tette hozzá kérdésünkre Nemes Ervin.

A fejlesztési vezető szerint kezdetben egy-egy fapados légitársaság berepülésére számítanak, hosszútávon azonban az a céljuk, hogy a fapadosok bázisrepülőterévé váljanak, azaz a légitársaságok Szentkirályszabadjáról több városba is üzemeltessenek járatokat.

Sármelléktől Debrecenig

A vidéki repülőterek rangsorát a menetrend szerinti Ryanair-járatokat is fogadó sármelléki FlyBalaton vezeti, amely 2006-ban 70 ezer, 2007-ben pedig már 105 ezer utast fogadott. Szintén jelentősebb bázisnak számít Debrecen, amely az elmúlt két évben 40-45 ezres utasforgalmat bonyolított le. Az elsősorban kisgépekre specializálódott (például a helyi Audi-gyár vezetőit kiszolgáló) Győr-Pér reptér tavaly több mint 13 ezer utast könyvelhetett el. A Siófok-Kiliti légikikötő egyelőre még kisgépek fogadására sem alkalmas, nyártól azonban a tervek szerint már landolhatnak rajta ilyen gépek. A jelenleg még állami tulajdonban lévő taszári repülőtér értékesítésére nemzetközi pályázatot készülnek kiírni. Az 1995-től kilenc évig amerikai katonai bázisként működő légikikötő szakértők szerint elsősorban logisztikai központként funkcionálhat majd.

A szakember kiemelte: Magyarországon "termékhiány van a légiközlekedésben", mivel jelenleg még nincs klasszikus fapados repülőtér. A diszkont-légitársaságok bázisának kikiáltott Ferihegy 1 szerinte azért nem sorolható ebbe a kategóriába, mivel közelebb van Budapest centrumához, mint a hagyományos légitársaságokat fogadó kettes terminál, és ennek megfelelően lényegesen drágább, mint egy átlagos fapados repülőtér. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Ferihegy 1 nem csak árban, hanem színvonalban, megjelenésben és a szolgáltatások terén is az átlag felett van, mint ahogy azt egyes légitársaságok vezetői is elismerték – a szerk.)

A már üzemelő jelentősebb vidéki repülőterek (a Balaton melletti Sármellék, illetve Debrecen) pedig túl messze fekszenek Budapesttől ahhoz, hogy valós alternatívái lehessenek Ferihegynek, tette hozzá.

Nemes Ervin követendő példaként a Frankfurttól 120 kilométernyire lévő, egyébként korábban szintén katonai repülőtérként funkcionáló – és kritikusai szerint a semmi közepén fekvő - hahni légikikötőt hozta fel, amely tavaly már évi négymillió utast fogadott, és összesen több mint háromezer munkahelyet teremtett a környéken.

Frankfurt-Hahn az ultra low cost légitársaságok kedvenc célpontja, például a Ryanair és a Wizz Air is használja. Nem véletlen tehát, hogy a szentkirályszabadjai repülőtér elsőként ezeket a légitársaságokat próbálja majd elcsábítani Ferihegyről. "E két céggel már fel is vettük a kapcsolatot, azonban még túl korai az időpont ahhoz, hogy ezzel kapcsolatban bármit is bejelentsünk" - válaszolta felvetésünkre Nemes Ervin.

Börgönd is beleerősít

Szerinte a térségben mindössze két repülőtér jelenthet majd konkurenciát Szentkirályszabadjának. Az egyik Győr-Pér, amely jelenleg elsősorban kisgépes forgalmat bonyolít le, a másik pedig a Székesfehérvártól mindössze tíz kilométerre fekvő börgöndi repülőtér. Utóbbinak az építése - a Fejér Megyei Hírlap február végi híre szerint - áprilisban kezdődik meg, s ideális esetben 2009-ben már nemzetközi járatok fogadására is alkalmas lehet.

 

Azt a fejlesztési vezető is elismerte, hogy a börgöndi fejlesztés alakulása nagyban befolyásolhatja majd a BudaWest Airport sikerét. Hozzátette azonban, hogy míg Börgönd esetében szinte zöldmezős beruházást kell végrehajtani, addig a szentkirályszabadjai repülőtéren legalább az alapinfrastruktúra adott. 

Az mindenesetre tény, hogy a korábbi tervekhez képest mindkét repülőtér építése csúszik. A szentkirályszabadjai légikikötő esetében 2006 végén még arról szóltak a hírek, hogy 2008-ban fogadhatja a fapados légitársaságok gépeit, a börgöndi repülőtér pedig - 2005-ös elképzelések szerint - szintén az idén startolt volna. Ehhez képest jelenleg mindkét projekt az előkészítés fázisában tart, az építkezés még egyik helyen sem kezdődött el.    

     
Névnapok
     
Ajánló

Újabb kiadás!

changing_colors.gif - (1K)

Vélemények

     
Szavazás
Kérjük szavazz az alábbi támában!
Mi a véleményed a Malév bukásával kapcsolatban?

Nekem mindegy, eddig sem utaztam sehová
Nekem mindegy melyik légitársasággal utazom
Ez történt, na és? Ugyis drága volt
Mélyen lesújtott a hír
Szerettem a Malévet, megbízható volt
Rendkívül sajnálom, és felháborít
Sajnálom és tartok a negatív gazdasági hatásaitól
Összeesküvés, borzalom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Repülőjegy

     
Chat
Ide írhatod meg üzenetedet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Szállásajánló

Új!

Nyaralás Krk - szigetén!

 changing_colors.gif - (1K)

     
Világóra
Világóra(Kód)

Kattints a képre

 A US Air Force hivatalos szemüvege

     
Pontos idő
     
Friss műholdkép

(ÚJ!)  Metnet előrejelzés

     
SMS hírdetőfal
     
Napkelte, napnyugta

Click for Budapest, Hungary Forecast

     
Letöltések, linkek
     
Szórakozás





     

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG