Az idei szezonra részben megváltoztak a Red Bull Air Race szabályai. Hogyan foglalná össze ezek lényegét? Ön mely változtatásnak örül a leginkább?
– Egy alapvető változás van: a kvalifikáció után az első nyolc ember nem páros versenyben esik ki, hanem újabb kört fut, itt csak az idő fog számítani. Ez jó, ennek örülök. Utána a legjobb négy ember további kört megy, sajnos ekkor már párosával mérkőznek. Az első a negye-dikkel, a második a har-madikkal mérkőzik. Én örülnék, ha ők is egymás ellen versenyeznének. Bár-mi megtörténhetne, a verseny izgalmasabb lenne.
Mit ért az egymás ellen alatt?
– A legjobb négy is újabb kört futna, ahol csak az idő számítana. Bárki nyerhet, de lehet utolsó is akár. A páros versenyben ha az első versenyző hibázik, például kihagy egy kaput, a második bármit csinálhat, akkor is nyert.

Milyen géppel versenyez az idei szezonban?
– Az biztos, hogy nyár elején egy új gép fog ér-kezni: hogy addig melyik géppel repülök, az Edge-dzsel vagy az Extrával, az a napokban fog kiderülni. Az új gép egy igen gyors, könnyű amerikai repülő lesz, amelyet három versenyző már a szezon elejétől használni fog. Kíváncsi leszek, milyen a gép: ha jó lesz, akkor nekik esélyük lesz az év elején elhúzni, és utána nekünk kapaszkodnunk kell majd.
Mi kell ahhoz, hogy valaki az Air Race-be bekerülhessen?
– Szigorú szabályok alapján lehet bekerülni: sokan jelentkeznek, de a biztonság és a verseny imidzse is megköveteli a szigorú feltételeket. A korlátlan kategóriások közül kerülhetnek be azok, akik Eb-n, vb-n bizonyították a tudásukat. Kisebb kategóriás versenyző szóba sem jöhet, a gyakorlata, felkészültségi szintje még nem teszi alkalmassá arra, hogy biztonságban repüljön alacsony magasságban, városok felett és a nézők előtt.
Azok, akik ezeknek a követelményeknek megfelelnek, részt vehetnek egy edzőtáborban, ilyet idén és tavaly is rendeztek már. A legjobbakat bizottság választja ki, így került be tavaly Szergej Rahmanyin is, akinek nagyon örülök, mert a mai műrepülő-generáció egyik legjobb versenyzője, és így került be a dél-afrikai Glenn Dell is, akinek hihetetlenül nagy tapasztalata van.
Mekkora esély van arra, hogy még egy magyar bekerüljön a versenybe?
– Illés Tamás tavaly a haladó kategóriában máso-dik lett az Eb-n, őt agi-tálom, hogy lépjen át a korlátlan kategóriába. Amint ő ebben a kategóriában jó eredménnyel repül, nagy esélye van. Jelen pillanatban Magyarországon nincs olyan versenyző, aki megfelel a kritériumoknak.
Milyen várakozásokkal indul neki a szezonnak?
– Vegyessel. Szeretnék nyerni, de tudom, hogy rendkívül nehéz lesz. Tavaly sok pechem volt,
ez idén fordulhat jóra is. Nemcsak a szerencsére várok, igyekszem még kevesebb hibát elkövetni. Remélem, a szerencse mellém áll, és a repülőt is sikerül úgy felkészíteni, hogy kicsit gyorsuljon.