Elkészült a Ferihegyi repülőtér ún. forgalmi előterének (betonjának) első szakasza. A mintegy 46.000 négyzetméternyi felület megépítése a repülőtér bővítése miatt vált szükségessé, hiszen az északnyugati előtér irányába épül tovább a 2-es terminál.
A most átadott terület a teljes, 75.000 négyzetméteres előtér mintegy 60 százaléka, ennek használatba vétele a közelgő nyári forgalmi csúcs miatt vált sürgetővé. A 46.000 négyzetméternyi beton alatt elektromos kábelek, kommunikációs hálózat és esővízcsatorna rendszer is fut.
Az eddig átadott beton előtérhez mintegy 30.000 köbméter betont használtak fel a VHS (Vegyépszer-Hochtief-Swietelsky) konzorcium munkatársai. Az építés során mintegy egy méter mélyen kellett a talajt megmozgatni, hiszen a felső, 30 cm vastag beton alatt még további 70 cm mély, rétegzett beton- és kavics ágyazat található.
A teljes, 75.000 négyzetméteres előtér megépítésének költsége eléri a 16 millió Euro-t, azaz – jelenlegi árfolyamon – mintegy 4,6 milliárd forintot. Az építkezés alaposan próbára tette a Budapest Airport és a légitársaságok életét, hiszen gyakran hetente változtak a földi kiszolgálás és a repülőgépek gurulásának útvonalai. Ennek ellenére az építkezés miatt egyetlen incidens sem történt sem a repülőgépekkel, sem a földi járművekkel.
A Budapest Airport 2012 végéig összesen 65 millió euró, azaz mintegy 75 milliárd forintnyi fejlesztést hajt végre Ferihegyen. Ennek részeként épül meg az új utasforgalmi terminál, a 40.000 négyzetméter alapterületű SkyCourt (Égi Udvar) a jelenlegi 2 A és 2 B terminál között. A munkálatok további fázisában épül meg a 2 B és később a 2 A terminál új utasfolyosója nyolc-nyolc új gyalogoshíddal illetve buszos beszállító kapuval. A BUD Future elnevezésű fejlesztési program végére a ferihegyi 2-es terminál éves utas kapacitása eléri a 15 millió főt.